Ako iste viete, venujem sa dlhšiu dobu analýze rôznych PR reklamných služieb dostupných na slovenskom trhu. V poslednej dobe niekoľko čitateľov požiadalo o analýzu projektu “Dôveryhodná Firma”. Je naozaj zmieňovaný certifikát “dôveryhodný”? Budem sa snažiť vykonať stručnú analýzu toho, čo konzultanti poskytujú v telefónnych hovoroch so zákazníkmi.

Dostal som prepis jedného z telefónnych hovorov uskutočnených jedným čitateľom. Ukazuje sa, že poradcovia volajú a oznamujú výsledky štúdie, ktorá bola vykonaná na náklady usporiadateľa projektu Dôveryhodná Firma. Hm … štúdium na vlastné náklady? Že by charitatívny postoj? … Ale to nie je nijako zvlášť dôležité ,najdôležitejšie je, že po nás nikto nechce, aby sme niesli bremeno spojené s nákladmi tejto štúdie ,zatiaľ to vyzerá ako veľké plus pre firmu.

Po niekoľkých menej dôležitých vetách ide konzultant, ktorý volá k jadru veci , to znamená, že predsa len chce niečo ponúknuť.

A teraz, na čom stojí celá ponuka? Na predaji papierovej verzie certifikátu, elektronickej vizitky na webových stránkach a reklamných samolepkách. Takže v skratke, získame obálku kuriérom na dobierku. Cena, o ktorej sa dozvedáme, je 49 € bez DPH plus náklady spojené so zásielkou na dobierku 5 € bez DPH. Doprava, bežná cena. Pokúsil som sa zo zvedavosti obrátiť na poštu, zistil som, že je to bežná cena dodávky týchto malých zásielok. V poriadku, nie je to zlé. Navyše sa jedná iba o jednorazový poplatok. Jedným slovom, spoločnosť sa nám nesnaží účtovať žiadne ďalšie poplatky, zaplatíme raz a to je všetko. Po zavolaní do niekoľkých firiem mi nikto nepovedal, že by firma mala platiť nejakú ďalšiu platbu, z toho vyplýva ďalšie plus. … € bez DPH plus náklady spojené so zásielkou sú celkovo … € vrátane DPH, čo je naozaj smiešna suma. Získanie iných certifikátov je väčšinou spojené s vynaložením niekoľkých stoviek eur.

Nízka cena pravdepodobne vyplýva z obrovského rozsahu projektu a jednoduchého systému overovania firiem, ktorý je založený na názoroch nájdených na internete. To znamená, že nikto tieto názory neoveruje ručne. Isté je, že to robí špeciálny softvér. Z toho, čo vidím, je zameraný skôr na malé a stredné firmy, na rozdiel od väčšiny komerčne dostupných testov.